Що таке РРО?

Реєстратор розрахункових операцій (РРО) - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). Він використовується при реалізації товарів і послуг за готівкові кошти.


До реєстраторів розрахункових операцій відносяться:

  • електронний контрольно-касовий апарат (ЕККА/контрольно-касовий апарат)
  • електронний контрольно-касовий реєстратор (ЕККР/фіскальний реєстратор)
  • комп'ютерно-касова система (ККС)
  • електронний таксометр (ЕТ)
  • автомат для продажу товарів (послуг) (АТ) і т.п.

 


Касовий апарат та РРО-це одне і те ж?

Електронний контрольно касовий апарат - це реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування найменування і ціни товарів (послуг) та облік їх кількості, друкування розрахункових та інших звітних документів.

Реєстратор розрахункових операцій - це ширше поняття, а термін «касовий апарат» є його складовою.


Хто повинен використовувати РРО? 

Фізичні особи-підприємці повинні використовувати РРО у разі надання послуг або реалізації товару за готівкові розрахунки (отримуючи готівку особисто в руки) . Підприємці на загальній системі оподаткування давно використовували при готівкових розрахунках касові апарати. Що стосується підприємців-платників єдиного податку, то їх тільки зараз зобов'язують застосовувати касові апарати. Коли і кому його використовувати, наведено в таблиці нижче:

Група Застосовує/Не
застосовує
Винятки Коли
І
група
Не застосовує Без винятків Х
ІІ
група
Застосовує При здійсненні діяльності на ринках і при продажу
товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через
засоби пересувної мережі, якщо дохід перевищує
1 млн. грн.
3
01.01.2016
ІІІ
група
Застосовує При здійсненні діяльності на ринках і при продажу
товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через
засоби пересувної мережі, якщо дохід перевищує
1 млн. грн.
З
01.07.2015

 


Як зареєструвати РРО?

Виберіть РРО який підходить для Вашого виду діяльності і придбайте його.
Відповідальний працівник суб'єкта господарювання подає до податкового органу письмову заяву (Форма № 1-РРО), оформлену в довільній формі, із зазначенням галузі застосування та реквізитів РРО (модифікації, заводського номера, версії програмного забезпечення, виробника або постачальника, дати виготовлення), і документи та їх копії, засвідчені підписом керівника та печаткою юридичної особи (або особистим підписом фізичної особи).
Після подачі таких документів працівник ДФС не пізніше двох днів з моменту подачі документів приймає рішення про можливість реєстрації РРО. У разі прийняття позитивного рішення суб'єкту господарювання виписується довідка про резервування фіскального номера РРО (Форма № 2-РРО)у двох примірниках: один примірник довідки надається суб'єкту господарювання, другий залишається в органі ДФС

Суб'єкт господарювання протягом строку дії такої довідки (5 робочих днів) повинен ввести в експлуатацію придбаний РРО. Якщо це не буде здійснено вчасно, то процедуру реєстрації потрібно буде пройти заново. Для введення в експлуатацію РРО суб'єкт господарювання повинен:

  • перевести РРО у фіскальний режим роботи;
  • внести фіскальний номер РРО до фіскальної пам'яті;
  • опломбувати РРО в ЦСО (Центр Сервісного Обслуговування).
Вводити в експлуатацію РРО суб'єкт господарювання повинен не самостійно, а за допомогою ЦСО, з яким укладено договір про сервісне обслуговування РРО. Тому перед проведенням реєстрації РРО слід також подбати про укладення договору з ЦСО. Роботи з введення РРО в експлуатацію виконуються ЦСО у строк, що не перевищує трьох діб з дати інформування ЦСО користувачем про отримання довідки про резервування фіскального номера РРО.
Після опломбування, в трьох примірниках заповнюється акт введення РРО в експлуатацію. Перший примірник акта залишається в ЦСО, другий і третій надаються суб'єкту господарювання. Один примірник акта введення РРО в експлуатацію суб'єкт господарювання разом з довідкою про опломбування РРО протягом 5 робочих днів з моменту отримання довідки про резервування фіскального номера РРО повинен передати в орган ДФС, де проводиться реєстрація зазначеного РРО.
Після отримання зазначених вище документів посадова особа органу ДФС виписує реєстраційне посвідчення (Форма № 3-РРО) у двох примірниках: один примірник посвідчення видається суб'єкту господарювання другий залишається в органі ДФС. Номер посвідчення збігається з фіскальним номером РРО.

 

У разі застосування при здійсненні розрахункових операцій не переведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку РРО п. 2 ст. 17 Закону про РРО передбачено штраф.

 


Які документи необхідні для реєстрації РРО?

  1. Письмову заяву в довільній формі із зазначенням сфери застосування та реквізитів РРО.
  2. Копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта господарювання.
  3. Документ, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, або інший документ, що підтверджує право власності або користування РРО.
  4. Паспорт (формуляр) на РРО.
  5. Дозвіл місцевого органу виконавчої влади на розміщення господарської одиниці (договір оренди, інший документ на право власності або користування господарською одиницею).
  6. Ліцензія на право здійснення послуг з перевезення пасажирів і багажу (для суб'єкта господарювання, що здійснюють зазначені види діяльності).
  7. Довідка про скасування реєстрації РРО (у разі реєстрації РРО, що був раніше зареєстрований іншим суб'єктом господарювання).

 

Україна 21036 м. Вінниця
Хмельницьке шосе, 105, оф. 308 

+38 067 430-66-13

+38 093 430-66-13

+38 0432 46-02-92

1992-2018 ТОВ "Майстер-Мережа, ЛТД"
Всі права захищено. Розробка «Webhit»